Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2009

ΜΟΥΣΙΚΕΣ

Νομιζω ολοι μας, ή τελοσπαντων σχεδον ολοι μας, εχουμε μουσικες,κομματια, τραγουδια συνδεδεμενα με στιγμες,προσωπα γεγονοτα..Που εχουν ιδιαιτερη σημασια για μας..
Αποφασισα κι εγω να παραθεσω καποια απο αυτα..Οπως εφτιαχνα ομως τη λιστα, δεν μου ερχονταν με χρονολογικη σειρα, οσο κι αν προσπαθησα..Γι αυτο και η σειρα με την οποια θα τα γραψω ειναι εντελως τυχαια..


-Νυχτωσε Νυχτα-Χαρης και Πανος Κατσιμιχας
Ειναι το αγαπημενο μου κομματι ever. Για αρκετους λογους.
Ο μπαμπας μου με λεει "Μαργαριταρενια φεγγαρολουσμενη"..Στιχος μεσα στο κομματι..Δεν γινεται να μην αγαπω αυτα τα ομορφα λογια..Απο την αλλη ειναι και η πανεμορφη μουσικη, οι τοσο ωραιοι και αληθινοι στιχοι.."Μα απο όλα περισσοτερο αυτο που με πειραζει ειναι την απουσια σου πως παω να συνηθισω"..

-Without you-Mariah Carey version
Το πρωτο τραγουδι που χορεψα μπλουζ με το αγορι που "αγαπουσα" στο δημοτικο..Τον Αλεξανδρο.Θυμαμαι ακομα πως ετρεμα, πως χτυπαγε η καρδια μου..Στο παρτυ της Τατιανης.Θυμαμαι που γυρισα σπιτι μου το βραδυ κι εβαλα το Without you στο κασσετοφωνο μου (ειχαμε ακομα κασσετοφωνα τοτε) και χορευα μονη μου με τα χερια τυλιγμενα γυρω μου..

-Το νου σου κυριε οδηγε-Θανος Καλλιρης
Να τα και τα κολληματα τα παιδικα..Θανος Καλλιρης.Μεγαλη αγαπη και λατρεια απο την Τεταρτη Δημοτικου μεχρι και τις πρωτες ταξεις του γυμνασιου..Το τραγουδι αυτο-μια ιταλικη μπαλαντα-μου αρεσε τοσο πολυ..Το τραγουδαγαμε με τις φιλες μου-τη Ζωη και τη Χαρουλα-στο μπαλετο.Κλαμα και πονος για τον Θανο Καλλιρη..

-Η κορη του περιπτερα-Κωστας Μπιγαλης
Παρακαλω να λειπουν τα σχολια για τα μουσικα γουστα εκεινης της περιοδου.Καλοκαιρι μετα τη Β' Δημοτικου.Είναι η μερα της παραστασης στο μπαλετο και οπως ετοιμαζομαστε στα καμαρινια, η Αννα αρχιζει να τραγουδαει "..στο περιπτερο πηγα για σπιρτα και μου αναψε φωτια.."..Η κορη του περιπτερα.Το επομενο που θυμαμαι ειναι εμενα πανω στη σκηνη , να τρεμω απο αγχος.Ακουγεται το Βαλς των λουλουδιων κι εγω απο μεσα μου τραγουδω την κορη του περιπτερα.Κι ως δια μαγειας το αγχος φευγει..

-Valse de Fleurs- Peter Ilyich Tchaikovsky
Ισως το αγαπημενο μου κομματι κλασσικης μουσικης.Απο τα πρωτα που χορεψα σε παρασταση στο μπαλετο..Το εχω μεσα στην καρδια μου και οποτε το ακουω νιωθω μοναχα ευχαριστα..

-Αστερακι-Διονυσης Τσακνης
Ειναι μεσημερι, μολις εχουμε γυρισει απο το σχολειο εγω και η Ελενη και η μαμα μας μας βαζει να ακουσουμε ενα τραγουδακι που της αρεσει πολυ..Εμεις βαριομαστε.Ισως δεν μπορουσαμε να καταλαβουμε την ομορφια του.Μερικα χρονακια αργοτερα το ξαναακουω..Κατι μου κανει.Γινεται αυτοματα το πρωτο τραγουδι που επαιξα κουτσα στραβα στην κιθαρα..

-Αδωνης-Αλκηστις Πρωτοψαλτη
Αλλο ενα απο τα κομματια που μου αρεσαν πολυ σαν ημουν πιτσιρικι.Αν και εμπηζα τα κλαμματα στο σημειο που λεει "Ομως φοβαμαι μωρο μου μη φυγω εγω"..Νομιζα πως θα εφευγε η μανουλιτσα μου..

-Καταγγελω-Χαρης και Πανος Κατσιμιχας
Βρισκομαι στο πισω μπαλκονι του παλιου μας σπιτιου και ακουγεται..Ουτε 5 δεν ειμαι..Αλλα θυμαμαι να το ακουω και να καραγουσταρω..

-Χαραλαμπης/Ειδα ενα φιδι/Ενα πλοιο ταξιδευον/Υμνος Παναθηναικου medley
Ηταν τα τραγουδακια που γκαριζαμε με τον μπαμπα μου καθε φορα που με εκανε μπανιο μικρουλα..Μιλαμε για φωνες, χαρες,χορους μεσα στην μπανιερα..Ο,τι να 'ναι..

-Ροζα-Δημητρης Μητροπανος
Περιπου 6η Δημοτικου. Εχουμε το παρτυ των αγγλικων στο club La mamounia..Οσοι ειναι κοντα στην ηλικια μου ή και πιο μεγαλοι μαλλον το θυμουνται..Και βαζουν αυτο το τραγουδι..Και σηκωνεται ο Πανος, το αγορι που ημουν ερωτευμενη τοτε, και χορευει ζεϊμπεκικο..Κι απο τοτε αγαπω αυτο το κομματι πολυ..Και επισης εχει ομορφη μουσικη (Μικρουτσικος Θανος γαρ) και στιχους.

-Spanish Eyes-Backstreet Boys
Κολλημα με αυτο το boy band και με αυτο το τραγουδι τοτε.Απλα.

-Φλασακι-Τερμιτες-Σακης Μπουλας
Ακουσα αυτο το τραγουδι στα 15 μου περιπου..Ισως και λιγο πιο μικρη.Κι απο τοτε εγινε στροφη των μουσικων μου γουστων..Επισης ειναι ενα κομματι που παντα μου δινει δυναμη και κουραγιο.."Σκεψου κοριτσια και γιορτες και πραμα που σαλευει"..Σκεφτομαι..

-Νοεμβρης '91-Διονυσης Τσακνης
Οσα χρονια κι αν περασουν, οσες φορες κι αν ακουσω αυτο το κομματι, σε οποιαδηποτε χρονικη περιοδο, δεν υπαρχει πιθανοτητα να μην ανατριχιασω.Τα λεει ολα γαμωτο..Ολα.Αληθειες πολλες."Και αλλοι στο σπιτακι τους για παντα"..Πως γινεται ο κοσμος να μενει στο σπιτακι του για παντα..Δεν νιωθει;Αναρωτιεμαι αλλα ξερω την απαντηση καταβαθος..Ομως.."ΚΟΥΦΑΛΕΣ ΔΕΝ ΞΟΦΛΗΣΑΜΕ".

-Shine on (you crazy diamond)-Pink Floyd
Δεν εχω να πω πολλα.Τεσσερις νοτες ποτε ξανα δεν μου εχουν δημιουργησει τοσα συναισθηματα..Ενα ακουσμα μουσικο που με πλυμηριζει..που νομιζω πως θα σκασω απο τα τοσα συναισθηματα.Ακομη και τωρα που το σκεφτομαι ενω τα γραφω, δεν μπορω να το περιγραψω ακριβως..

-Comfortubly Numb-Pink Floyd
Για καποιον περιεργο λογο εχω συνδεσει κι αυτο το masterpiece κομματι (απο τα αγαπημενα μου επισης), με μια πολυ δυσκολη για την αδερφη μου περιοδο..Το αγαπω γι αυτον τον λογο αλλα και για ολα οσα το συνθετουν..Την μουσικη, τους στιχους, το σολο, τους Floyd..

-Majesty-Madrugada
Πιο προσφατο ακουσμα..Πολυ εντονα συναισθηματα..Η φωνη, η μελωδια , οι στιχοι..Σφραγιδουλα στην ψυχη..

-Famous Blue Raincoat-Leonard Cohen
Φλεβαρης του 2007..Φοιτητικες κινητοποιησεις, ανεργη Μαργαριτα, σχολη γιοκ..Ωρα για αναζητηση εσωτερικη..Μουσικες,βιβλια..Απο τις καλυτερες περιοδους μου..Διαβαζω το αγαπημενο μου βιβλιο "Σαββατο Βραδυ στην ακρη της πολης" της Σωτης Τριανταφυλλου..Εντυπωσιαζομαι..Νιωθω πως ειμαι εκει..Με συντροφευει το ακουσμα του Cohen..Κι αυτο το υπεροχο κομματι..Γνωριζω και τον Μιχαλη..Ανατριχιλα καθε φορα που το ακουω..Ειχα την ευτυχια το καλοκαιρι να το ακουσω live..Στιχοι,μουσικη,συναισθημα..

-First of the gang to die-Morissey
Πρωτο ραντεβου με τον Μιχαλη..Μετα την τετ α τετ βολτα εχουμε παει deca και ο Ηλιας-Last Page- βαζει αυτο το τραγουδι.Κι εγω ερωτευομαι τον Μιχαλη.Πολυ.

-There is a light that never goes out- The Smiths
Κι αυτο συνδεδεμενο με τον Μιχαλη και τις αυτοκινηταδες μας.."Driving in your car I never never want to go home"..Ετσι ενιωθα..Κι αυτο το συναισθημα εχω οποτε το ακουω..Ποτε δεν το βαριεμαι..

-Low man's Lyric- Metallica
Τριτη γυμνασιου και γουσταρω τον Χριστοφορο.Μεταλλας συμμαθητης που γνωρισα στην 3ημερη και ημασταν μαζι στην χορωδια.Και πηγα και αγορασα cd των Metallica για να εχουμε κοινα ακουσματα.Τοσο μαλακας ημουν..Πηρα το Reload..Ξεχωρισα το Low man's lyric..Ποτε δεν ακουγα metal..Κι ουτε ακουσα στο μελλον..Αγαπω ομως.

-Εγω κι εσυ μαζι ( You 've got a friend in me) -Αλκινοος Ιωαννιδης/Τζιμης Πανουσης
Οχι πολλα..Ειναι το τραγουδι μας με την αδερφη μου.Απλως.

-Forever and One-Helloween
Ειχα ενα αγορι καποτε..Για 2,5 χρονια..Τον Μανωλη.Μου ειχε πει πως με σκεφτοταν οταν ακουγε αυτο το τραγουδι.Κι εγω απο τοτε.

-The reason-Hoobastank
Παμε σε αλλο γκομενο τωρα.Σωτηρης.Μας αρεσε και στους δυο αυτο το τραγουδι.Την περιοδο που ηταν hit και επαιζε συνεχεια στο ραδιοφωνο δεν τα ειχαμε.Αλλα οποτε το ακουγε, με επαιρνε τηλεφωνο και το ακουγαμε παρεα.Απο τοτε δεν το εχω βαρεθει..Περιεργο..αλλα ειναι απο τα τυπωμενα μεσα μου κομματια.

-Εχω αναγκη-Βασιλης Παπακωνσταντινου
Απλως ειναι το αγαπημενο μου κομματι απο τον Βασιλη..Μεσα στην καρδια μου χρονια τωρα.

-Bohemian Rapsody-Queen
'Αλλο ενα masterpiece.Απο τα μεγαλυτερα κομματια στην ιστορια της ροκ.Απο τα πιο βαθια ριζομενα μεσα μου.Συνδεδεμενο με απειρες στιγμες.Ομορφες και ασχημες.Δεν μπορω να περιγραψω με λογια τους λογους που το λατρευω.Ειναι ομως απο τις μουσικες σταθμους στη ζωη μου!

-Laid-James
Κινητοποιησεις παλι,Μιχαλης παλι..James in my life και αυτο το κομματι με κανει να νιωθω παντα!Και με ανεβαζει.

-Get me away from here I'm dying-Belle and Sebastian
Χωρισα με τον Μιχαλη..Ηταν το soundtrack της περιοδου μετα τον χωρισμο..Ταυτιζομουν και τετοια..Ισως γιατι το πρωτοακουσα οταν τον γνωρισα..Ισως γιατι επαιζε στο αυτοκινητο του στο πρωτο μας ραντεβου..Ισως γιατι οι στιχοι του τα περιεγραφαν ολα..

-Red red wine-Bob Marley
Καλοκαιρι στη Νεα Μακρη με τις φιλες μου..Δευτερα λυκειου..Φαση ομορφη και γλυκεια...Λατρευω αυτο το κομματι..Θυμαμαι πανεμορφα πραγματα οποτε το αουω..Και πιο πολυ τις φιλενδιτσες μου..

-Romeo and Juliette love theme-Nino Rota
Την πρωτη φορα που ακουσα αυτη τη μουσικη εκλαψα.Και παντα με συγκινει...Υπεροχη..Πανεμορφη..Με απειρο συναισθημα..

ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΩΡΑ..Μερικες απο τις μουσικες μου..Μερικες μονο...

1 σχόλιο:

SummerDream είπε...

Γλυκιά μου margkw κατ'αρχήν καλή χρονιά! Πάντα στην ζωή μας υπάρχουν τραγούδια που για κάποιο λόγο κάτι μας θυμίζουν. Εσύ απλά έγραψες τίτλο και σημείωση ενώ εγώ απλά έκατσα κι έφτιαξα ένα 4δισκο soundtrack για να μην ξεχάσω ποτέ αυτά που σημάδεψαν τα αισθηματικά μου (στο blog μου το μοιράζομαι μαζί με άλλες δύο συλλογές).

Η ουσία είναι ότι αυτά τα ακούσματα μένουν στο μυαλό μας για πάντα!

Πολλά φιλιά!