Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

μουσικουλα

Είπα θα επανέλθω και επανήλθα.Τίμια.
Λοιπόν σήμερα όλη μέρα ακούω Λουκιανό Κηλαιδόνη.Και είμαι πολύ χαρούμενη διότι ανακάλυψα έναν δίσκο του παλιό, τον "Αχ Πατρίδα μου γλυκιά" που είναι τίγκα σε παιδικά τραγούδια, παραδοσιακά και μη..Και θυμήθηκα πολύ τα παιδικά μου χρόνια κλπ και συγκινηθηκα.
"Ήτανε μια φρεγάτα παιδιά, ήτανε μια φρεγάτα, Γλάρο τη λέγανε, κάνε μια καντηλίτσα, Γλάρο τη λέγανε κάνε μια καντηλιά"
"Στραβός βελόνα γύρευε ολα ολά, στραβός βελόνα γύρευε ολα ολά,μέσα σε αχυρώνα βατζιτσέλο βατζιτσό,μέσα σε αχυρώνα βατζιτσέλο βατζιτσό"
"Μια γίδα μια φορά κουνώντας την ουρά εχώθηκε κρυφα να φάει κουκιά χλωρά"
"Να το να το το δακτυλίδι, ψαξε ψαξε δεν θα το βρεις"
"Εις το βουνό ψηλά εκεί ειν εκκλησιά ερημική" και τέτοια.
Χαρά μεγάλη πήρα και θυμήθηκα που ήμουν παιδάκι και τα μάθαινα αυτά από τις κασέτες που μου έπαιρνε η μαμά μου..Στο σχολείο δεν μας τα μάθαιναν πάντως.Ποτέ.Όλο τα γνωστά χιτάκια "Μια ωραία πεταλούδα" και "Αχ κουνελάκι". Το "Ήτανε ένας κιθαρίστας μεγάλος και τρανός αρτίστας" η μαμά μου μου το έμαθε.Για να είμαι όμως δίκαιη, στο δημοτικό είχαμε μια δασκάλα μουσικής υπέροχη, που μας μάθαινε τέτοια όμορφα τραγούδια..Όπως την "Πέρδικα" που ακούω τώρα...Ήταν φοβερή η κυρία Ε...Ειδικά μετά τον κύριο Π. που μας μάθαινε όλο κάτι εκκλησιαστικά, διότι ήταν ψάλτης , και μας έβαζε να γράφουμε τους στίχους των τραγουδιών στο τετράδιο με οξείες και δασείες και περισπωμένες..Για να μάθουμε λέει..Που εμείς δεν είχαμε μάθει καλά καλά να γράφουμε με τον τόνο, τον κανονικό, της δημοτικής.Τέτοιους βαρεμένους στέλνουν στα σχολεία.Εν πάση περιπτώση..
Σήμερα όπως είπα ακούω τον αγαπητό Λουκιανό και αναρωτιέμαι ποια γουστάρει..Την Γωγώ ή την Μάρη? Η Γωγώ είναι αυτή που τα είχε με τον Άρη πριν τα φτιάξει με την Μάρη , στο "πού βαδίζομεν κύριοι". Όποιος ξέρει ή κατάλαβε ας μου πει.Γιατί εγώ μπερδεύτηκα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: